Levéltári Mozaikok 24. – A csepeli szabadkikötő története a Horthy-korszakban

Noha már a 19. század végén felmerült, végül csak az 1920-as években, az ország egyetlen tengeri kikötője, Fiume elvesztését követően valósult meg a csepeli szabadkikötő megépítése. Hogy hogyan, és miért volt ez jelentős lépés, kiderül Huszár Renáta és Somorjai Szabolcs levéltárosok cikkéből.

Noha már a 19. század végén felmerült, végül csak az 1920-as években, az ország egyetlen tengeri kikötője, Fiume elvesztését követően valósult meg a csepeli szabadkikötő megépítése. Hogy hogyan, és miért volt ez jelentős lépés, kiderül Huszár Renáta és Somorjai Szabolcs levéltárosok cikkéből a Levéltári Mozaikok 24. számában.

A Budapest tengerjáró avatása, 1934. Horthy Miklós és kísérete (MTA_Foldgomb_1939_362-362. o.)